Homepage syndesk.png

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hieronder beantwoorden wij alvast typische vragen die ons gesteld worden. Klik op de hoofdtitel om de antwoorden te zien.

Koop ik Syndesk aan of gebruik ik het flexibel? ⇩

Werk met onze software simpelweg per gebouw en laat het meegroeien met uw beheer. Wij factureren uw gebruik op maandbasis per gebouw en op naam van de VME. Het kost u dan niets. Indien u liever een licentie met een onderhoudscontract aankoopt, kan dat op basis van onze andere formule.

Wat betaal ik aan Syndesk? Wat als mijn beheer groeit? ⇩

Het flexibele gebruik van Syndesk groeit automatisch mee met uw beheer (per gebouw/maand). Vanaf minimum 5 VME’s kan u starten. Koopt u onze software aan, dan start u met een gekozen formule (met een bepaald volume aan gebouwen). Als u in deze vorm verder groeit, betaalt u een éénmalige upgrade en wordt uw onderhoudscontract verhoogd.

Is Syndesk één pakket of bevat het meerdere modules? ⇩

Syndesk is een compleet softwarepakket voor het beheer van mede-eigendom. Met de basisfuncties wordt uw beheer sterk ondersteund en een pak efficiënter. Extra modules kunnen flexibel ingezet worden:

  1. Website (online toegang voor huurders en eigenaars)
  2. 100% digitale verwerking van aankoopfacturen (OCR en Peppol)
  3. SMS-communicatie (communicatie + achterstalbeheer)
  4. Mobiele app (Android en Apple)
  5. Synchronisatie naar Keypoint schadedossiers

Is de software cloud- of webgebaseerd? ⇩

Standaard wordt Syndesk lokaal op uw laptop geïnstalleerd (minimum Windows 10, geen internet nodig). De meerderheid van onze klanten werkt echter binnen een cloudomgeving (bijkomende licentie per gebruiker) zodat hun toegang en data permanent beschikbaar zijn. Een snelle internetverbinding en een Windows 10 versie op uw PC, laptop, smartphone ... zijn vereist. U krijgt een icoon op uw werkstation en met één dubbelklik begint u. De cloudomgeving voorziet uitstekende beveiliging, hoge werksnelheid, antivirus en back-up en extra toegang via een webbrowser.

Hoe werkt de website module? ⇩

Het webportaal voorziet in een extra medium om gericht met eigenaars te communiceren. Zet documenten online, publiceer nieuwsberichten, toon financiële overzichten of lanceer online bevragingen. Eigenaars kunnen hun profiel en huurderinfo updaten en zij kunnen meldingen doorgeven en krijgen updates van uw kant te zien. Wij zetten deze webomgeving volledig op, voorzien een moderne look & feel in uw huisstijl en zorgen voor de automatische synchronisatie vanuit uw Syndesk. Het webportaal is ontwikkeld volgens de meest recente standaarden en aldus prima beveiligd qua toegang (kan indien gewenst met 2-stapsauthenticatie via SMS).

Hoe werkt de SMS module? ⇩

SMS is een handig medium om eigenaars, huurders of leveranciers snel te bereiken. Dit voor zowel dagelijkse communicatie als bij het versturen van rappels. U koopt simpelweg bundels van SMS-eenheden (vrij verbruik in tijd) en u kan van start. Wij zorgen ervoor dat de service actief wordt in uw pakket en alles gebeurt vervolgens automatisch.

Is er een handleiding? ⇩

Alle informatie is duidelijk beschreven en gedocumenteerd in de vorm van een online handleiding. Deze is vanuit het pakket altijd beschikbaar via een duidelijke knop. Zoek snel op relevante kernwoorden en geniet van een heldere uitleg met voorbeelden.

Is er een opleiding? ⇩

Elke gebruiker krijgt een training. Na twee weken volgen wij uw opstart op. Deze zijn standaard inbegrepen. Opleiding op uw kantoor of bijkomende sessies kan u steeds aanvragen. Voor elke deelnemer kan op aanvraag een certificaat afgeleverd worden voor terugvordering via het sectorfonds 323 v/h vastgoed.

Heb ik de helpdesk nodig? ⇩

Syndesk is gebruiksvriendelijk en geeft daardoor een uitstekend werkcomfort. Met de opleiding en onze ruime handleiding beschikt u over alle nodige kennis. Heeft u toch nog een vraag dan is onze helpdesk alle werkdagen bereikbaar van 8u30 t.e.m. 17u30. Dit via e-mail op [email protected] of op het nummer 014 28 54 93.

Kan ik mijn gegevens laten importeren? ⇩

Met Excel-bestanden importeren wij al uw basisgegevens. Dit betreft alle informatie van gebouw, kavels, eigenaars, huurders en leveranciers. Wij importeren historische overzichten, geen financiële noch boekhoudkundige gegevens. Een openingsbalans voor elk gebouw zet u eenvoudigweg zelf op.

Wat met de GDPR? ⇩

In lijn met de GDPR-wetgeving beschikken wij als bedrijf over een register en hebben wij duidelijke werkregels omschreven. Deze worden toegepast van zodra uw account opgezet wordt, er een import van uw basisgegevens gebeurt, er een back-up bestaat of als onze helpdesk tussenkomt. Elke klantendatabase wordt bij ons voor intern gebruik geanonimiseerd en volledig verwijderd na interventie. Onze nota hierover is op aanvraag beschikbaar.

Wat met de back-up en beveiliging van mijn gegevens? ⇩

Gebruikt u Syndesk in de Cloud, dan wordt uw centrale database realtime bewaard. Deze cloud is een Windows-gebaseerde omgeving in een Belgisch datacenter. Zelfs als uw eigen PC of smartphone uitvalt, zijn het programma en uw database nog steeds bereikbaar. Gebruikt u Syndesk lokaal, dan staat u zelf in voor de back-up van uw gegevens. Onze software en uw database zijn ontwikkeld volgens de meest recente Microsoft-standaarden qua veiligheid.

Wat als ik geen internet heb? ⇩

Als u met een lokale versie van Syndesk werkt, heeft u geen internetverbinding nodig. Enkel wanneer u in de cloud werkt, kan u niet zonder actieve verbinding.

Werkt het pakket ook op Apple? ⇩

Syndesk wordt standaard in een Windows-omgeving (Windows 10) aangeboden, maar met Apple kan er ook gewerkt worden. Afhankelijk van uw IT bieden wij hiervoor de best mogelijke oplossing aan. Met ons cloud abonnement en een Parallels-licentie werkt u vlot. Vermeld dit zeker bij uw aanvraag.

Kan ik andere software integreren? ⇩

Syndesk is ontwikkeld op een duurzaam en sterk basisplatform wat uitbreidingen en integraties toelaat. Plug-ins voor XML-export naar boekhoudpakketten zoals Expert-M, Exact, Yuki … zijn mogelijk. Via de RSZ-module kan u realtime de status van leveranciers verifiëren bij FOD Financiën op  het vlak mogelijke achterstal qua sociale schulden. Bovendien vergemakkelijkt de automatische synchronisatie met het Connect-platform van Keypoint uw opvolging van online schadedossiers.

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hieronder beantwoorden wij alvast typische vragen die ons gesteld worden. Klik op de hoofdtitel om de antwoorden te zien.

Koop ik Syndesk aan of gebruik ik het flexibel? ⇩

Werk met onze software simpelweg per gebouw en laat het meegroeien met uw beheer. Wij factureren uw gebruik op maandbasis per gebouw en op naam van de VME. Het kost u dan niets. Indien u liever een licentie met een onderhoudscontract aankoopt, kan dat op basis van onze andere formule.

Wat betaal ik aan Syndesk? Wat als mijn beheer groeit? ⇩

Het flexibele gebruik van Syndesk groeit automatisch mee met uw beheer (per gebouw/maand). Vanaf minimum 5 VME’s kan u starten. Koopt u onze software aan, dan start u met een gekozen formule (met een bepaald volume aan gebouwen). Als u in deze vorm verder groeit, betaalt u een éénmalige upgrade en wordt uw onderhoudscontract verhoogd.

Is Syndesk één pakket of bevat het meerdere modules? ⇩

Syndesk is een compleet softwarepakket voor het beheer van mede-eigendom. Met de basisfuncties wordt uw beheer sterk ondersteund en een pak efficiënter. Extra modules kunnen flexibel ingezet worden:

  1. Website (online toegang voor huurders en eigenaars)
  2. 100% digitale verwerking van aankoopfacturen (OCR en Peppol)
  3. SMS-communicatie (communicatie + achterstalbeheer)
  4. Mobiele app (Android en Apple)
  5. Synchronisatie naar Keypoint schadedossiers

Is de software cloud- of webgebaseerd? ⇩

Standaard wordt Syndesk lokaal op uw laptop geïnstalleerd (minimum Windows 10, geen internet nodig). De meerderheid van onze klanten werkt echter binnen een cloudomgeving (bijkomende licentie per gebruiker) zodat hun toegang en data permanent beschikbaar zijn. Een snelle internetverbinding en een Windows 10 versie op uw PC, laptop, smartphone ... zijn vereist. U krijgt een icoon op uw werkstation en met één dubbelklik begint u. De cloudomgeving voorziet uitstekende beveiliging, hoge werksnelheid, antivirus en back-up en extra toegang via een webbrowser.

Hoe werkt de website module? ⇩

Het webportaal voorziet in een extra medium om gericht met eigenaars te communiceren. Zet documenten online, publiceer nieuwsberichten, toon financiële overzichten of lanceer online bevragingen. Eigenaars kunnen hun profiel en huurderinfo updaten en zij kunnen meldingen doorgeven en krijgen updates van uw kant te zien. Wij zetten deze webomgeving volledig op, voorzien een moderne look & feel in uw huisstijl en zorgen voor de automatische synchronisatie vanuit uw Syndesk. Het webportaal is ontwikkeld volgens de meest recente standaarden en aldus prima beveiligd qua toegang (kan indien gewenst met 2-stapsauthenticatie via SMS).

Hoe werkt de SMS module? ⇩

SMS is een handig medium om eigenaars, huurders of leveranciers snel te bereiken. Dit voor zowel dagelijkse communicatie als bij het versturen van rappels. U koopt simpelweg bundels van SMS-eenheden (vrij verbruik in tijd) en u kan van start. Wij zorgen ervoor dat de service actief wordt in uw pakket en alles gebeurt vervolgens automatisch.

Is er een handleiding? ⇩

Alle informatie is duidelijk beschreven en gedocumenteerd in de vorm van een online handleiding. Deze is vanuit het pakket altijd beschikbaar via een duidelijke knop. Zoek snel op relevante kernwoorden en geniet van een heldere uitleg met voorbeelden.

Is er een opleiding? ⇩

Elke gebruiker krijgt een training. Na twee weken volgen wij uw opstart op. Deze zijn standaard inbegrepen. Opleiding op uw kantoor of bijkomende sessies kan u steeds aanvragen. Voor elke deelnemer kan op aanvraag een certificaat afgeleverd worden voor terugvordering via het sectorfonds 323 v/h vastgoed.

Heb ik de helpdesk nodig? ⇩

Syndesk is gebruiksvriendelijk en geeft daardoor een uitstekend werkcomfort. Met de opleiding en onze ruime handleiding beschikt u over alle nodige kennis. Heeft u toch nog een vraag dan is onze helpdesk alle werkdagen bereikbaar van 8u30 t.e.m. 17u30. Dit via e-mail op [email protected] of op het nummer 014 28 54 93.

Kan ik mijn gegevens laten importeren? ⇩

Met Excel-bestanden importeren wij al uw basisgegevens. Dit betreft alle informatie van gebouw, kavels, eigenaars, huurders en leveranciers. Wij importeren historische overzichten, geen financiële noch boekhoudkundige gegevens. Een openingsbalans voor elk gebouw zet u eenvoudigweg zelf op.

Wat met de GDPR? ⇩

In lijn met de GDPR-wetgeving beschikken wij als bedrijf over een register en hebben wij duidelijke werkregels omschreven. Deze worden toegepast van zodra uw account opgezet wordt, er een import van uw basisgegevens gebeurt, er een back-up bestaat of als onze helpdesk tussenkomt. Elke klantendatabase wordt bij ons voor intern gebruik geanonimiseerd en volledig verwijderd na interventie. Onze nota hierover is op aanvraag beschikbaar.

Wat met back-up en beveiliging? ⇩

Gebruikt u Syndesk in de cloud, dan wordt uw centrale database realtime bewaard. Deze cloud is een Windows-gebaseerde omgeving in een Belgisch datacenter. Zelfs als uw eigen PC of smartphone uitvalt, zijn het programma en uw database nog steeds bereikbaar. Gebruikt u Syndesk lokaal, dan staat u zelf in voor de back-up van uw gegevens. Onze software en uw database zijn ontwikkeld volgens de meest recente Microsoft-standaarden qua veiligheid.

Wat als ik geen internet heb? ⇩

Als u met een lokale versie van Syndesk werkt, heeft u geen internetverbinding nodig. Enkel wanneer u in de cloud werkt, kan u niet zonder actieve verbinding.

Werkt het pakket op Apple? ⇩

Syndesk wordt standaard in een Windows-omgeving (Windows 10) aangeboden, maar met Apple kan er ook gewerkt worden. Afhankelijk van uw IT bieden wij hiervoor de best mogelijke oplossing aan. Met ons cloud abonnement en een Parallels-licentie werkt u vlot. Vermeld dit zeker bij uw aanvraag.

Kan ik andere software integreren? ⇩

Syndesk is ontwikkeld op een duurzaam en sterk basisplatform wat uitbreidingen en integraties toelaat. Plug-ins voor XML-export naar boekhoudpakketten zoals Expert-M, Exact, Yuki … zijn mogelijk. Via de RSZ-module kan u realtime de status van leveranciers verifiëren bij FOD Financiën op  het vlak mogelijke achterstal qua sociale schulden. Bovendien vergemakkelijkt de automatische synchronisatie met het Connect-platform van Keypoint uw opvolging van online schadedossiers.